magnéziumA National Institute of Health szerint a magnézium egy nélkülözhetetlen tápanyag, ami segít a fehérje termelésében, az izmok megfelelő összehúzódásában és pihentetésében, illetve az enzimek működésében. A magnézium megtalálható az olyan élelmiszerekben, mint a laposhal, a zöld leveles zöldségek, a gyümölcsök, a diófélék, a magvak, a hüvelyesek, a szója termékek és a teljes kiőrlésű gabonák. A legtöbb multivitamin is tartalmaz magnéziumot. Ha mgnéziumhiányban szenvedünk, akkor súlyos mellékhatásokkal is kell számolnunk, ezért fontos beszélni arról az orvosunkkal, hogy miképpen is növelhetnénk ezt az ásványi anyagot a szervezetünkben.

Tünetek

Ha nem fogyasztunk elég magnézium naponta, akkor a magnéziumhiány súlyos vagy köepes tüneteitől szenvedhetünk. A MedlinePlus szerint a magnéziumhiány korai tünetei az izomrángás, a gyenge koncentrációs képesség, az ingerlékenység, a fáradtság és a zavartság, illetve később jelentkezhet még szapora szívverés, zsibbadás, bizsergés és hallucinációk is.

 Alapok

Eléggé hosszú időt vesz igénybe a magnéziumhiány megszüntetése, de ez persze függ az alkalmazott módszertől, illetve a magnéziumhiány mértékétől is. A National Institutes of Health beszámol arról, hogy ha a magnézium szintje a szervezetben alacsony, akkor a növekvő étrendi bevitel nem lehet elég ahhoz, hogy helyreálljon a magnézium normális szintje, ilyen esetekben szükség ehet különféle kiegészítőkre.

Ajánlások

Ha csökkenteni akarjuk a kellemetlen és veszélyes mellékhatásait a magnéziumhiánynak, akkor nagyon fontos, hogy mindennap hozzájussunk megfelelő mennyiségben a magnéziumhoz. A napi ajánlások a következők: 400 mg a felnőtt férfiaknak 19-30 év között, 420 mg a 31 év feletti férfiaknak, legfeljebb 310 mg a felnőtt nőknek és legfeljebb 350 mg a terhes nőknek.